Rabu, 10 Juni 2009

A crown every day...

Hi everybody!
Thanks for all your lovely comments on my last post. Today, my lovely friends, I am going to show you my crowns as it is "Show me your crown day' hosted by the lovely Andrea at Vintage Bella Studio.

Hey allemaal, bedankt voor jullie gezellige en ook leerzame commentaren (Anja!). Vandaag gaan we eens naar mijn kronen kijken, ja want vandaag is het 'show me your crown' dag, uw gastvrouw is Andrea van Vintage Bella Studio. Zoals jullie inmiddels wel weten is er geen 'show me your...' te bedenken waar ik niet aan mee zou kunnen doen!


Let's start: We gaan beginnen:

Op de schoorsteenmantel 3 kroontjes.
The mantle in the dining room. I'm counting 3 crowns.


Joséphine heeft speciaal voor deze gelegenheid nog een tiara opgedaan.
Look my Joséphine is dressed up for the occasion


Ja, diamanten mogen dan je beste vrienden zijn, Joséphine is ook niet vies van een paar parels.
Of course diamonds are a girls' best friend, but Joséphine has an eye for the finest pearls too.


Maar voor mij voldoet simpele strass.
To me simple rhinestones will do...


Leuk om mee te knutselen, hier draagt mijn nichtje haar kroon voor haar 46ste verjaardag.
These brooches are great to craft with;
Here is a part of the banner that I made for my cousins 46th birhtday


En hier is tante Caroline gekroond voor haar 100ste verjaardag op 26 juni 2008.
Het is de tante van Karla, van Karla's cottage.
And this is the card I made for Karla's aunt Caroline 100th birhtday last year.
Maybe it is a good reminder to say that was the 26th of June.
This is Caroline herself wearing a crown.


En hier tsaar Nicolaas II gekroond op de portfolio die ik voor een swap met Carola van Boxwood Cottage maakte.
And this is Czar Nicolas II wearing his crown on a portfolio that I made for Carol from Boxwood Cottage in a swap last year.


Iedereen lijkt altijd blij met zo'n kroon op. Kijk hier maar eens hoe blij mijn hubbie is met de kronen die hij in 2007 van de Sint kreeg!
Don't you see? Everybody always looks happy wearing a crown. Look how happy my hubby looked when he got these two crowns from Santa in 2007 to decorate with!

The crowns are now lying on the mantle, but

Nu liggen de kronen op de schoorsteenmantel, maar kijk eens hoe slim mijn styling koning de kronen ook afzonderlijk weet te gebruiken.
My king of styling uses them everywhere...

You can buy a crown or a tiara, but you can make one too.
I think here in blogland Gabriela is the Queen of making crowns. I made one myself for my blogging friend Elizabeth last year:

Je kunt natuurlijk een kroon kopen, maar je kunt er ook zelf eentje maken.
Vorig jaar maakte ik deze voor Elizabeth haar verjaardag!


Ik gebruikte een stuk behang dat ik volgens patroon uitgesneden heb en versierd heb met parels, crepepapier en een grote E. Een elastiek aan de onderkant genaaid dat achter gewoon dichtgeknoopt kan worden. One size fits all, een kind kan de was doen.
It wasn't difficult, I used a piece of wallpaper that I glued on some cardboard.
Embellished the crown with pearls and a crepe paper circle, some glitters and a E. I sewed an elastic ribbon on the crown et voilà: one size fits all!

The wallpaper isn't vintage but glittery, vinyl but so kitchy that it is very special.
I 'stole' it at Praxis, a hardware store. They only have precut samples of wallpaper over there, but when they had these rolls, there were just some opened rolls and somebody before me obviously had taken a piece of the wallpaper, so I started to tear a piece of each roll too.
'What do you think you are doing??' the manager unkindly asked me. 'I'm tearing off a sample' I replied. 'Now I cannot sell these rolls anymore, while you have torn them' he told me angry, but I told him, that he couldn't before my visit and why didn't they make precut squares as samples and leave the rolls closed huh?
It took a while before my hubby stopped asking me: "Did you take your knife with you?" every time we went to Praxis.

Vaak vragen mensen waar ik mijn behang vandaan heb. Nu dit behang is 'gestolen' uit de Praxis. Je weet toch dat ze daar altijd van die voorgesneden rechthoekjes hebben die je mee mag nemen. Nou toen dit papier er was, het is overigens een vinyl en wel zo kitchy geglitterd dat het weer leuk wordt, lagen de rollen in bakken. Drie rollen, in verschillende kleuren, waren ontdaan van hun plastic jasjes en overduidelijk waren er al proefstukken afgehaald, dus wat deed ik? "Wat denkt u dat u aan het doen bent", schreeuwt ineens de filiaalmanager in mijn oor. "Ik scheur een proefstuk af", zei ik. "Nou kan ik die rollen mooi niet meer verkopen", zei hij weer beschuldigend. "Dat kon toch al niet, want ze lagen hier al open en gescheurd toen ik hier kwam, maar als u dat niet wilt dan moet u zorgen dat er proefstukjes zijn", zei ik op mijn vriendelijkste toon.
Het heeft eventjes geduurd voordat mijn man ophield te vragen of ik mijn mes bij me had, iedere keer voordat we naar de Praxis gingen.


Kronen binnen, maar ook buiten voldoet een kroon goed.
Not only crowns inside the house, but outside too

Ook in de herft.
Fall

En ook in de winter.
Winter...

Well there is a reason for wearing a crown every day.
Ach, er is iedere dag wel een reden om een kroon te dragen.

They always remind me of my mother who used to tell my brother and me;
Always put the crown on somebody else's head, never take it off. As we were always saying nasty things to each other. And I know that she was right.
Mijn moeder hield mij en mijn broer altijd voor om de kroon op iemands hoofd te zetten en niet om hem er af te stoten. Wij zaten elkaar namelijk altijd voor rotte vis uit te maken. Nu weet ik dat zij gelijk heeft.


Niet alleen probeer ik de kroon op andermans hoofd te zetten, ik draag ook zelf graag elke dag mijn tiara.
Not only do I try to put on the crown on your head but I'm wearing my tiara with proud every day too.


Natuurlijk wilden deze meisjes niet achterblijven.
And of course; these girls wanted to join the fun too!

Have a happy show me your crown day!
Don't forget to visit Andrea and to take a look at all other participants.
Thanks for visiting me and don't forget to put up that crown on somebody else's head today!
xoxo LiLi M.

Ik wens iedereen een gezellige 'show me your crown' dag.
Vergeet niet bij Andrea langs te gaan en een kijkje te nemen bij de andere deelnemers.
Bedankt voor je bezoek en vergeet niet die kroon vandaag bij iemand anders op te zetten.
xoxo LiLi M.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar