Minggu, 19 September 2010

Amazing finds

As I told you I'm way behind in showing and telling you. The flea market season is almost closing, so let's start with what might be the best finds of the season: 
Ik riep het al: ik loop flink achter, dus ik schrijf nog maar eens een postje. Het vlooienmarkt seizoen loopt op zijn einde, laat ik maar eens beginnen met de beste aanwinsten uit het seizoen:
Well, well what is this? To tell you the truth, the spools are my finds, they are part of a larger group:
Ja, ja, je ziet het goed; houten klosjes, die maakten deel uit van een grotere groep:
The most of them are the larger spools. There are two darning instruments, a ball and an egg too and a few old red spools. I love the old colors, but they are not the best find of the season, their colors are the reason why I let them accompany the best finds; the amazing ribbon and the silk moiré box:
Een heel koopje in een zak, met ook nog 2 maas eieren, of eigenlijk 1 stop-ei en een maasbal, maar dat was niet de beste vondst van het seizoen. Wel vind ik vooral de donkerrode klossen zo mooi. Tegenwoordig zie je veel kleurloze oude spulletjes, wit en zwart, maar ik denk dat ik die oude kleuren nog mooier vind. Daarom mogen de oud rode klossen bij de beste vondsten van het seizoen liggen; het prachtige band en het mooie moirĂ© zijden doosje
This tulle ribbon embroidered with silk flowers is the most precious ribbon I have ever seen. I've found the spools, but my bff Mrs. H. has found the ribbon and she gave it to me! We all love the tattered white and blacks, but I think I love these old colors even more!  
Dit tulen band dat geborduurd is met zijden bloemen is misschien wel het mooiste band dat ik ooit gezien heb. Ik vond de klosjes, maar mijn bff Mrs. H. vond het band en ze gaf het aan mij. 
Look at those details, look at those colors...
I'm such a lucky person...thanks a million Mrs. H! 
Nog even wat details. Ik ben er zo gelukkig mee...tien miljoen keer bedankt Mrs. H! 
I got 2 meters (about 2 yards) of this terrific ribbon, of course I haven't used anything of it yet, but I'm planning to do so; first on a gorgeous bag. What do you think? It would be gorgeous around a little black jacket too. Mmm I keep on dreaming, and the dream of old colors isn't over yet: 
Ik heb hier ongeveer 2 meter van en natuurlijk heb ik er nog geen millimeter van gebruikt, maar dat ben ik wel van plan. Als eerste denk ik het te gebruiken om een tas mee op te pimpen. Wat zou jij ermee doen? Het zou ook prachtig zijn voor een hoed, of langs een mooi zwart jasje...ik droom nog even door, want het dromen over oude kleuren is nog niet over....
 
Look what's inside the small box. I love the colors of the thread, they age so beautiful, just like Mrs H. ;-)!
Als je het doosje opent komt er een prachtig verkleurde naaiset te voorschijn. Ik vind de kleuren van het garen helemaal geweldig, ze verouderen prachtig, net als Mrs. H. ;-) al moet ik zeggen dat deze grap in het Engels heel wat charmanter klinkt. 

Vergeten jullie niet je HIER op te geven voor de verloting van de gratis woonbeurs kaarten?
Groeten van een zeer verwend meisje,
Love LiLi M. 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar