Rabu, 07 April 2010

Having a ball in Antwerp.

Beginning March, I just started my collections project, one of the first sunny but still very cold days, hubby and I took the train down south and headed to one of the nicest cities here in Western Europe: Antwerp (Belgium). Time to share some photos before they expire.
Begin maart, ik was net met mijn verzamelingproject begonnen, op één van de eerste zonnige maar koude dagen, namen hubby en ik de trein naar wat ik toch wel één van de leukste steden van Europa vind: Antwerpen. Tijd om en paar foto's van dat tripje te laten zien, voordat hun houdbaarheidsdatum verstrijkt.
 station^
It's not even an hour away from our home, but a totally different world. 
Antwerp has so much more 'joie de vivre'*, ehhm a certain 'je ne sais quoi'**.
Het is voor ons nog geen uur rijden om in een totaal andere wereld te belanden. Antwerpen heeft zo veel meer joie de vivre*, ah en dat vleugje 'je ne sais quoi**.
 The famous market place. 
De beroemde grote markt. 
Another corner at the market. Clear blue sky, yet a severe wind blowing...
Nog een hoekje op de markt, strak blauwe hemel, maar er waaide een ijskoude wind.
Antwerp is one of the hottest fashion spots in Europe. Here is Dries van Noten's Modepaleis (Fashion palace). 
De Belgische mode ontwerpers zijn op dit moment nog helemaal hot. Hier het modepaleis van Dries van Noten. 
I'm more the street fashion kinda girl.
Maar ^dit is meer mijn ding. 
No little dress for me that day, the weather was still suited  for the large woolen cardigan.  
Geen jurkje voor mij, het was echt weer voor het grote wollen vest. 
 I doubted to have eyelash extensions after seeing this, just love it!
Ik twijfelde aan wimperextensies toen ik dit^ zag, geweldig! 

Antwerp has a lot of cute small shops, which I adore. But this time I want to show you a shopping mall: De Stadsfeestzaal (the City ballroom).
Antwerpen heeft heel veel kleine leuke winkeltjes, waar ik dol op ben, maar dit keer wil ik jullie een winkelcentrum laten zien: De Stadsfeestzaal:
This is the outside of the mall. The Stadsfeestzaal was built in 1908, it was totally burnt down in 2000,  rebuilt and renovated in 2004 and it was reopened in 2007. There were always shops here in the street, the Meir. Through the porch you would enter the ballroom:
Van buiten ziet het er zo^ uit. De Stadsfeestzaal werd gebouwd in 1908 maar brandde in 2000 volledig af. In 2004 begon men aan de herbouw en renovatie. In 2007 werd de Stadsfeestzaal heropend als groot winkelcentrum. Hier in de straat waren altijd al winkeltjes. Door de poort kon je de eigenlijke feestzaal bereiken:
The ballroom is renovated beautifully. Shops around the ballroom, and around the 'entresol'. The glass roof is amazing and so is the mosaic parquet. 
De feestzaal is prachtig gerenoveerd. Er zijn nu winkeltjes rond de dansvloer en langs de entresol. Het glazen dak was uniek voor zijn tijd, maar nog steeds adembenemend en het mozaiek parket is ook prachtig.
The ballroom seen from the opposite site, with a view on the staircase. 
De balzaal van de andere kant gezien.
Shops behind these beautiful gates in every corner.
Er zijn winkeltjes in alle hoeken van de zaal, achter deze mooie poorten. 
 Stunning mosaic in the staircase, resembling the original. 
Schitterend mozaiek in het trappenhuis, nagenoeg hetzelfde als er origineel ook al lag. 
Gorgeous detailing. 
Machtige details. 
Here in the 'Stadsfeestzaal' every hour is happy hour: 
Hier in de Stadsfeestzaal is elk uur happy hour: 
I know, I know, I promised you a follow up of my project and a give away, I'm still working on that and creating cliffhangers ;-)!
Thanks for your visit, thanks for your lovely comments, hope to see you soon, 
Ja,ja ik weet het; ik had jullie nog een evaluatie van het verzamelproject beloofd en een give away. Ik werk er nog aan en op deze manier creëer ik aardig wat cliffhangers ;-)!
Bedankt voor je bezoek, bedankt voor je aardige commentaar, ik hoop je snel weer te zien, 

xoxo LiLi M.

* joie de vivre; the joy of living, the way the french do, making everything beautiful or delicious.
** a certain 'je ne sais quoi' = I don't know what it is that makes this so special (french).
*'joie de vivre'=vrolijke manier van leven, typisch Frans, om van alles iets moois en iets lekkers te maken.
**'je ne sais quoi'= Ik weet niet wat het is (dat het zo speciaal maakt).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar