Jumat, 15 Oktober 2010

Buttons from Amsterdam

Yesterday was a nice autumn day and I went to Amsterdam just to stroll around. I think Amsterdam is one of the best shopping centers of the world, with all those funny little boutiques. You should go and see for yourself one day. When I was walking down one of the canals, suddenly my eye caught...
Gisteren was het echt zo'n dagje om eens lekker in Amsterdam te gaan rondzwieren. Ik vind het altijd zo leuk om al die geinige kleine winkeltjes te bekijken die je nergens anders hebt. Dus dwaalde ik over de gracht tot ik ineens op 9 uur iets interessants ontdekte...
Look at that brown dot at 9 o'clock!
Zoom in:
Ah...exciting....
Let's take a closer look!
Ja...dat lijkt een bezoek meer dan waard!
That button must be the largest I have ever seen!
Of course! We are at the 'knopenwinkel'!
Knoop=button and knopen=button and winkel means shop.  
Ik geloof dat dit^ de grootste knoop is die ik ooit heb gezien. 
Everything sings button over here; the doorknobs and even that nice little sign 'open' is made out of buttons!
De knopenwinkel doet zijn naam eer aan! Zelfs het bordje 'open' is van die ouderwetse overhemdknoopjes gemaakt.
Even the windows have been buttonized! (Did I just invent a new word?)
Zelfs de ramen hebben een knopen dessin. 
But of course we have come to see this^
Maar het leukste is en blijft dit^
And this^
en dit^
These button canvasses behind the counter are a great way of displaying buttons. 
Niet alleen is er een enorme keuze in knopen, de knopendoeken achter de toonbank zijn ook erg inspirerend. 
On the counters a trompe l'oeil and some real buttons are making a fool of your eyes. 
(just click on the photo to have a better view).
Op de toonbank liggen echte knopenkaarten, maar er is ook een trompe l'oeil (klik op de foto om het allemaal nog beter te kunnen zien). 
It might be hard to believe but I left the store with only two buttons. But they are perfect and I am very happy! Just visit this lovely store one day, you won't be sorry! 
Kortom de knopenwinkel is een bezoek meer dan waard, ook al verliet ik de winkel maar met 2 knopen, waar ik dolgelukkig mee ben, dat dan weer wel. Ik word overigens niet betaald om dit te schrijven. Ik wens iedereen een vrolijk weekend!

Knopenwinkel
galerie & accessoires
Herengracht 389
1016 BC Amsterdam
info@knopenwinkel.net
www.knopenwinkel.net

(I'm not being paid to write this!)
Have a fun weekend, xoxo LiLi

PS
Meer knopen zien?
Bezoek de buttonfloozies oftewel de knopensletjes!

Not tired of buttons yet?
Visit the button floozies

Tidak ada komentar:

Posting Komentar