Minggu, 07 Maret 2010

A collection of eight: egg cups


Today we have 8 egg cups. Vandaag hebben we 8 eierdopjes:



Dit zou nou echt een verzameling kunnen zijn! Weet je wel, je ziet het wel eens:



This could be a real collection, like this^.
I have about 16 egg cups, including those that belong to a breakfast set, that I use.
This is what my blogging friend Barbara calls an accumulation.
One has an accumulation when you have a few things that could well be collected just given to you, or bought in a box of other things that you were interested in, you didn't collect them on purpose so to say. The white egg cups were given to me by people who know that I love antique china.
Ik heb er maar een stuk of 16, inclusief die ik gebruik. Maar het aantal is niet van belang. Dit is een 'accumulation', een begrip dat in deze context door mijn blogvriendin Barbara bedacht is, ik vind het moeilijk te vertalen; een toevallige ophoping, zal ik zeggen. Je hebt een aantal verzamelwaardige spullen, maar die zijn je bij toeval in de schoot geworpen. Je kreeg ze cadeau, of ze zaten in een doos bij andere spullen waar je (wel) in geïnteresseerd was. Het is een soort van per ongeluk verzameling.

De witte eierdopjes kreeg ik van mensen die weten dat ik van oud servies hou.



Alleen deze^ heb ik zelf gekocht op een rommelmarkt van een kerk.
This^ is the only one I bought at a church fair.

Ik hoefde er maar 50 cent voor te betalen, jullie zien wel waarom ;-), ik zag dat thuis pas :-(
Ik kocht hem om hem cadeau te geven aan iemand die wel eierdopjes verzamelt, maar ja, dat gaat nu ook niet goed meer.
I only had to pay 50 cents for that egg cup, now you can see why, but I discovered it when I got home :-(. I bought it as a present for someone who does collect these egg cups, but now it is going to stay with me:


Dus 'bewaar' ik de eierdopjes die ik toch leuk vind, hier bij een oud kinder eet serviesje.
I keep the egg cups that I do like in a cupboard along with a childrens dinner set.

Deze van de gelaarsde kat, vond ik in mijn ouders huis. Ik ben er vrij zeker van dat mijn moeder deze gekocht heeft om op termijn aan de kleinkinderen te geven, dus die bewaar ik.
I found this one, puss in boots, at my parents home. I'm sure that my mother bought this for my children, so I'll keep it.


Deze mag binnenkort uit zijn schuilplaats komen! Zoiets is altijd leuk bij de Paas deco.
De rest neem ik wel een keer mee naar de rommelmarkt, mmm behalve die met die haan denk ik. Haha toch meer verzameling dan toevallige ophoping geloof ik.

This one is going to be part of the Easter deco soon. Mmm now that I'm writing about this accumulation I do believe it has some features of a collection, don't you?

De foto van de eierdopjes komt uit het boek "Verzamelen is ook een kunst"


Je ziet het vaak voor weinig geld op een rommelmarkt en het is een heerlijk boek om door te bladeren.
The picture of the large collection of egg cups is from this^ book "Verzamelen is ook een kunst", (collecting is an art) which I highly recommend. To my Anglo saxon readers the following book is probably more easy to find, and it is very interesting too:


Ik wil natuurlijk niet nalaten om ook een tip te geven aan mijn engelstalige lezers, maar dit boek is voor iedereen echt leuk, een heerlijk kijkboek: 'In flagrante collecto' wat ik zou vertalen met: Op heterdaad betrapt op verzamelen. Ik heb het ergens in 2007 gekocht in een goedkope engelstalige boekhandel in Amsterdam, ik dacht voor ongeveer 10 euro.
Iedereen die de moeite neemt om (steeds weer) een commentaar achter te laten, hartstikke bedankt! Dit project is toch wat tijdrovender dan ik gedacht had, dus ik kan jullie aanmoediging goed gebruiken! Dank, LiLi M.

I cannot thank you enough for taking the time for commenting (again and again). This project is far more time consuming than I thought it would be, but your comments do make that is so much fun, thanks! LiLi M.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar