Sabtu, 13 Maret 2010

A collection of fourteen: cardboard powder boxes

Today we have 14 cardboard powder boxes:
Vandaag 14 kartonnen poederdozen:

I like cardboard powder boxes, especially the ones I don't have (yet)!
Some are real pieces of art. 
It all started with this one:
Ik ben dol op kartonnen poederdozen, vooral op die ik (nog) niet heb!
Het begon allemaal met deze^ van Lancôme, die had mijn moeder, maar ik mocht er altijd meespelen. In deze poederdozen zit namelijk los poeder en mijn moeder gebruikte, net als iedereen in die tijd, een compacte poeder. Omdat het spelen met los poeder onvermijdelijk tot een zooitje leidt, leegde mijn moeder de doos en mocht ik hem gebruiken. Toen ik er een keertje op ging staan, was hij onherstelbaar beschadigd, maar gelukkig had een antiek dealer genaamd Mrs. H. deze doos voor mij te koop, dat was het begin van de collectie. 
My mother used to have this^ one. But she never used it. All those cardboard boxes are filled with loose powder and my mother used a compact powder (who didn't in those days?).
So I played with it, it made quite a mess. Eventually my mother emptied it and I used the box for my pins. Of course one day I was standing on the box. I tried to repair it in vain and when an antique dealer named Mrs. H. had this box in her collection I just had to have it. 

One is no collection, so I did some research and I bought this one:
Dit motief van poederdonsjes is een ontwerp van René Lalique.
The powder puff design of this Coty box was done by René Lalique.
Van deze^ is ook nog een vrouwenuitvoering, helaas te duur voor mij. 
There is a woman edition of this^ box too, but unfortunately too expensive for me.

 Ik heb inmiddels heel wat mooie dozen van L.T. Piver gezien, vooral zijn bloemenontwerpen, maar die staan nog op mijn verlanglijstje. Ik koop deze dozen eigenlijk alleen als ik er tegenaan loop, ik zoek ze niet echt en besteed er zeker niet te veel geld aan.
I love the cardboard boxes of L.T. Piver, especially the flower designs, but they are all still on my wishlist. I tend to buy these boxes when I bump into them, I don't really search them and I don't spend too much money on them.

Today I really should have shown 14 'boekenweekgeschenken',  small books that are given to you as a premium when you buy a book during the book weeks over here. Until 2 months ago I had them all since 1940, but I brougth the major part of my collection to the Goodwill. A bit too soon! 
Today March 14th is the finale of this book week and you can travel for free by train (the railway company is the major sponsor of this event) if you can show the premium book of this year, which is 'Duel'. For the first time I will be traveling for free too, as hubby has organized a surprise trip for the two of us. I cannot wait to see where we are going today. 

Eigenlijk zou ik jullie vandaag 14 boekenweek geschenken moeten hebben laten zien. Die had ik ook tot zo'n 2 maanden terug. Begin januari heb ik de meeste boekenweekgeschenken van mijn verzameling vanaf 1940 naar de kringloop gebracht. Opruimen was een goed voornemen, maar ik was geloof ik net iets te snel ;-)!
Vandaag is de laatste dag van de boekenweek en kun je op vertoon van je boekenweekgeschenk van dit jaar (Duel) gratis met de trein. Voor het eerst gaan hubby en ik ook. Hij heeft een verrassingstripje georganiseerd. Ben benieuwd waar we heen gaan. Iedereen een fijne zondag, bedankt voor je bezoek en tot ziens,  xoxo LiLi M.  

Have a great Sunday, thanks for visiting me, xoxo LiLi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar