Kamis, 11 Maret 2010

A collection of twelve: tin toy cars

Today 12 tiny tin toy cars. 
Vandaag 12 kleine blikken autootjes.

I bought these in the early 80-ties somewhere in a small boutique in Amsterdam. I wanted to make either jewelry of these or use them revamping a sweater. I had this idea of making white stripes on a sweater and letting these cute cars 'drive' over my sweat shirt. Somehow I never made this not even when I was having the same plan for my son (almost 14). Now what? Wait until the grandchildren arrive? My daughter is only 16! I now want to use them for stocking an old toy shop.

Ergens begin jaren '80 kocht ik deze in een klein winkeltje in Amsterdam. Mijn bedoeling was er sieraden mee te maken of een sweat shirt mee op te leuken. Ik had het idee om witte strepen op een zwart  sweat shirt te zetten en dan de autootjes over mijn shirt te laten rijden. Het kwam er nooit van, ook niet toen ik dat idee voor mijn zoon (bijna 14) opgang liet doen. En nu? Wachten tot er kleinkinderen komen? Mijn dochter is pas 16! Inmiddels wachten de autootjes tot zij in zo'n nostalgisch speelgoed winkeltje mogen staan. 

 
I did do a frog shirt for my daughter when she was a little girl though...
Ik maakte ooit wel dit kikkershirt voor mijn dochter toen ze klein was...

Bedankt weer voor je bezoek, ik wens je alvast een fijn weekend, xoxo LiLi
Thanks for your visit, wishing you a lovely weekend, xoxo  LiLi


Tidak ada komentar:

Posting Komentar