Rabu, 17 Maret 2010

A collection of seventeen: greens

Today we have a collection of green items. 
Collecting and displaying on color is fun and as today is St. Patrick's day I have chosen the color green.
Vandaag is het St. Patrick's dag,  hij is de beschermheilige van Ierland en zoals jullie wel weten is de kleur van Ierland, groen. Om te laten zien dat het ook leuk is om op kleur te verzamelen heb ik vandaag een groene verzameling. 
click on the photo to enlarge -je kunt op de foto klikken voor een vergroting
Almost all items are parts of other collections!
I have a collection of half dolls, cardboard candy boxes, small bottles, sewing notions, bingo cards, baubles, wooden spools mmm need I go on?
Hier zie je dingen die allemaal weer bij een andere verzameling horen: ik heb half dolls, kartonnen bonbondozen, naaibenodigdheden, blikken speelgoed...ook bewaar ik van alles om mee te knutselen; zoals de postzegel en de bingokaarten, ach wat kan ik niet gebruiken?
I'm just highlighting these two. Both from my paternal grandmother. The one who had everything and more. She had this map with the embroidery stitches cards, they are handy. And the counter for knitting work is handy too, if you know where to find it! ;-)
Twee dingen wil ik even naar voren halen. Allebei van mijn oma van vaderskant. Degene die alles had en meer! Het ene is het mapje met borduursteken van Anker en het andere is een toerenteller om te breien. Handig, als je hem tenminste weet te vinden. ;-)
I love this^ book on displaying collections.
Dit^ boek over het neer zetten van verzamelingen vind ik erg leuk. 
It has a few pages on displaying on color.
I could do any color, especially soft colors. Green maybe  a more difficult one! That might be another challenge. Blogging on collecting a rainbow in several blog posts, would you join me?!
In dit boek staan een paar pagina's over decoreren op kleur. Ik geloof dat ik elke (zachte) kleur wel verzamel, groen is misschien haast de moeilijkste. Dat zou een volgende uitdaging kunnen zijn. Het maken van blogposten over verzamelingen in de kleuren van de regenboog! Zou dat ook iets voor jou zijn? 
To my dutch readers I recommend these 'de jaren...series' ( in English : the fifties, the sixties, the seventies.)  I just saw that there is an 80-ties version too, the 80-ties yes, only yesterday :-}
Voor de Nederlandstaligen ook nog een andere aanbeveling; de serie 'de jaren...'. Inmiddels zijn de eerste exemplaren ook in soft cover verschenen en een stuk goedkoper geworden. Ik heb gehoord dat er inmiddels ook een jaren '80 versie is. Jaren '80? Dat was gisteren! 
I took this card 'somewhere' on the internet. Is it yours? I would love to credit you. 
Thanks for your visit and happy St. Patrick's day!
Iedereen een fijne St. Patricks dag! Je mag jezelf vandaag wel op iets groens trakteren!
Bedankt voor je bezoek weer! 
xoxo LiLi M.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar